Wolter van der Weide is één van de drie oprichters van daar-om. Daar-om is een online marketingbureau uit Groningen. Daar-om wil dé marktleider zijn als het gaat om online marketing binnen het MKB. Messor heeft daar-om geholpen met het optimaliseren van hun sales-strategie.

Geen tijd voor telefonische acquisitie

“Ons salesteam is nagenoeg altijd op pad, dit maakt het lastig om tijd te vinden voor telefonische acquisitie” zegt Wolter. “Hierdoor lukt het niet goed om voldoende druk op de markt te leggen, terwijl we dit juist wel willen”. Ook geeft Wolter aan dat hij het belangrijk vindt om op een professionele manier in contact te komen met potentiële klanten. De benadering van prospects moet gebeuren op een manier die past bij de bedrijfsvoering van daar-om.

“Messor is op professionele wijze aan de slag gegaan met onze uitdaging, ik was vooral onder de indruk van het uitgebreide intakegesprek”. “Tijdens de intake merkte ik dat Messor ons en ons DNA echt wilde leren kennen” voegt Wolter toe. “Door de hulp van Messor krijgt onze telefonische acquisitie eindelijk de aandacht die het verdient, daar zijn we heel erg blij mee”.

messor telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie als de basis van sales

Een gedeelte van de telefonische acquisitie wordt nu gedaan door Messor, daar-om heeft er bewust voor gekozen om ook zelf telefonische acquisitie te blijven uitvoeren. Wolter geeft aan dat hij nooit al zijn telefonische acquisitie zou willen uitbesteden. “De reden hiervan is simpel, ik geloof erin dat het bellen de basis is van een goede salesafdeling”. “Door regelmatig te bellen, ontwikkelen mijn sales-medewerkers een dikke huid die weer goed van pas komt wanneer ze op sales-bezoek gaan” voegt Wolter toe.

Daphne Drent werkt op de sales afdeling van daar-om. Om op een effectieve en professionele manier met telefonische acquisitie aan de slag te gaan, volgde ze een training bij Messor. “Ik ben echt blij met de feedback die ik tijdens de training kreeg van Bennie. Ik vond het vooral fijn dat je de feedback op je gesprek 1 op 1 kreeg en niet voor de hele groep”. In de training werd onder andere aandacht besteed aan de structuur van het gesprek, daarna mochten Daphne en de rest van het salesteam van daar-om meteen de lijn in. “Ik vind het de bel-software van Messor ook erg handig, deze gebruiken we nu nog steeds”.

Samen werken aan het bereiken van het beste resultaat

Wolter omschrijft de samenwerking met Messor als open en professioneel. “Messor neemt niet alleen de acquisitie uit handen, ze helpen ons ook echt verder als bedrijf. Bijvoorbeeld door trainingen, maar ook met hun kritische blik op onze werkwijze”. Wolter is nog het meeste te spreken over de samenwerking tussen daar-om en Messor. “Ik merk dat er echt tijd wordt gemaakt voor ons. Voordat ik heb bedacht om te bellen voor een update, ben ik zelf al door Messor gebeld”.

Ben jij benieuwd naar wat Messor voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact op voor een vrijblijvend adviesgesprek.