GroeNoord is dé machineleverancier voor Tuin & Park en landbouw van Noord-Nederland. Ze zijn in de afgelopen jaren flink gegroeid, mede dankzij een aantal fusies. Deze fusies hebben als effect gehad dat het klantenbestand van GroeNoord vervuild raakte. Met dit probleem kwamen ze bij Messor terecht, in deze blog vertellen we hoe we dit probleem hebben aangepakt.

Kwaliteit, professionaliteit en service

“We zijn betrouwbaar, nuchter en hebben oog voor normen en waarden. Dat is niet zomaar een loze kreet, maar het zit in onze cultuur, in onze wortels; omdat we zijn ontstaan uit familiebedrijven.” vertelt Petra Oldenziel, marketing manager bij GroeNoord. “Een familiebedrijf zijn we nog steeds, maar nu zijn we met meerdere bedrijven onder de paraplu GroeNoord.”

“Daardoor weten we als geen ander hoe belangrijk kwaliteit is, professionaliteit en service. Evenals het luisteren naar onze klanten en het bieden van de beste oplossing voor hun vragen en uitdagingen. Daar zijn we trots op, maar is tegelijkertijd ook weer de ‘gewoonste’​ zaak van de wereld.”

Vervuilde database

“Omdat onze database een belangrijk onderdeel is van ons bedrijf, is het belangrijk dat we deze schoon houden. Wij hebben zelf de A en B relaties opgeschoond. Dit zijn onze grootste en belangrijkste relaties. Messor heeft voor ons de CDE relaties opgeschoond: een dikke 4000 relaties in totaal.”

Lees ook onze blog: “Een sales compliant database: zo krijg je het voor elkaar”

Gesegmenteerde klantgroepen

“Messor heeft voor ons veel waarde toegevoegd. Naast het opschonen van onze data, heeft Messor info aan onze database toegevoegd per branche. Hierdoor kan ik als marketeer veel scherper schieten op mijn klantgroepen, ik kan per branche mijn acties uitvoeren en hierdoor kan ik gerichter marketingactiviteiten versturen. Als kers op de taart heeft de opschoonactie ook nog voor een paar leads gezorgd, een leuke bijkomstigheid!“

Een samenwerking met korte lijnen

“Eigenlijk wil ik je maar één tip geven: Ga het gesprek aan met Messor. Ze denken met je mee en werken erg efficiënt. De korte lijnen, kennis van zaken en het proactieve meedenken van Messor hebben de samenwerking tot een groot succes gemaakt.” vertelt Petra. “Wat ik ook echt als positief heb ervaren is de manier van werken. Niet opdringerig richting klanten, als een klant niet mee wilde werken, dan is deze ‘nee’ ook een antwoord. Er wordt niets doorgedrukt.”

Wil jij ook je database opschonen, of heb je een ander sales- of marketingvraagstuk waar je over wilt sparren? Neem dan contact met ons op, we gaan graag met je in gesprek.